onsdag 6 april 2016

Woche 15

Jag kommer inte att uppdatera bloggen inför vecka 16 eftersom jag ju är ledig hela v 15 och måndag i vecka 16.

Klasse 7
Ni har 25 ord från kapitel 1B i läxa till onsdag i vecka 15. Vikarien är informerad. Du som var sjuk, hör med en kompis vilka ord det är.

Klasse 9
Ingen läxa, vi jobbar med temaarbete de närmaste veckorna. Ni som var frånvarande fredag i v 14 måste höra med en kompis vilken grupp ni är i.

Ni 3 som ska jobba i repetitionshäftet (2 flickor och en pojke) har i uppgift att göra uppgift 1-3 i repetitionshäftet. Jag kommer att förhöra er fredag i vecka 16.

Nationella proven är den 2, 9 och 16 maj. Vi börjar med uppsatserna och tar sedan läs- och hörförståelse. Uppsatsen tar upp till 70 min, läsförståelsen och hörförståelsen ca 60 min. Ingen paus under proven. Ha inte med er mobiler eller ipads. Till uppsatsdagen den 2 maj behöver ni inga böcker heller, vi slutar när proven är klara. Till läs och hörförståelseproven tar ni med er de material vi använder då - bok eller temakompendium - så vi kan jobba lite grann när ni är klara med proven.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.